Jak szybko zrzucić wagę po porodzie?

Kategoria: Ciąża i sprawy kobieceJak szybko zrzucić wagę po porodzie?
Monika32 asked 12 miesięcy ago

W ciąży przytyłam ponad 10 kg i chciałabym wrócić doi poprzedniej wagi. Jak szybko zrzucić wagę po porodzie?

1 odpowiedzi
Lekarz Ogólny answered 12 miesięcy ago

Nie szukaj wymówek

Wielu mamom wydaje się, że z maluszkiem w domu nie mają szans na powrót do formy sprzed ciąży. To błąd w sposobie myślenia i być może forma usprawiedliwiania się przed samą sobą. Powiedzmy to wprost: na kilka tygodni po porodzie warto do codziennych zajęć wprowadzić czynności, które łączą zabawę z dzieckiem ze spalaniem kalorii. Ruch doda ci energii i sprawi, że nie tylko ty poczujesz się lepiej, ale również twoja pociecha. Proste propozycje znajdziecie w dalszej części artykułu.

Taniec z maluchem

Całonocne imprezy to ostatnia rzecz, o której myślą mamy małych dzieci. Energiczne pląsy to dobry sposób na bycie w formie, ale do tańca nie potrzebujesz klubu i głośnej muzyki. Wystarczy, że włączysz dziecięce przeboje, weźmiesz swojego bobasa na ręce i zaczniesz kołysać się po pokoju. Dodając śpiew i wymyślne figury (im mniejsze dziecko, tym bardziej spokojne ruchy), zapewnisz frajdę sobie i dziecku. Gwarantujemy, że już dwie piosenki to niezła rozgrzewka.

Joga i ćwiczenia na plecy

Praktykowanie jogi z maleństwem u boku to kolejny pomysł na wspólną aktywność fizyczną. Delikatne i spokojne ćwiczenia dodatkowo wzmocnią więź pomiędzy mamą a dzieckiem. Dla początkujących pań polecamy najprostsze ruchy w siadzie skrzyżnym i leżąc na plecach z maluszkiem na biodrach.

Energiczne spacery z wózkiem

Słoneczna pogoda i coraz wyższe temperatury zachęcają do codziennych spacerów. Jednak zamiast powolnego przechadzania się po alejkach w parku, postaw na spacer interwałowy, tzn. energiczny chód wykonuj zamiennie ze spokojniejszym. Wybieraj również trasy, na których masz okazję pokonać podjazd. Do takich spacerów warto zaprosić przyjaciółki z dziećmi.

Poranna rozgrzewka

Doskonale wiemy, że zajęcia mamy w domu zaczynają się już od samego rana, a kończą późnym wieczorem. Jeśli przed pójściem spać nie masz siły kiwnąć palcem, warto wprowadzić zasadę porannych, lekkich rozgrzewek. Przeciąganie i zabawy z dzieckiem na chwilę po przebudzeniu to dobry sposób na powitanie dnia, dobry humor i spalanie kalorii. Staraj się angażować do zabawy mięśnie ramion (unosząc dziecko do góry po kilka razy) i nóg (wykonując np. składy w szerokim rozkroku z dzieckiem w chuście).

Wędrówki z maluchem

Jeśli spacery i pchanie wózka już ci się znudziły, warto przemyśleć inne rozwiązania na ruch z maluchem. Jednym z pomysłów na wspólne przebywanie na świeżym powietrzu jest specjalna chusta, dzięki której twój malec będzie blisko ciebie i dzięki temu poczuje się bezpieczny. Dla stabilności wędrowania warto zaopatrzyć się w kijki do nordic walkingu.