Dieta przy siedzącym trybie pracy

Kategoria: Dieta i odżywianieDieta przy siedzącym trybie pracy
lenka asked 11 miesięcy ago

Witam!Mam 29 lat. Pracuję przeważnie od 14 do 22 przez 4 dni w tygodniu. Moja praca polega na siedzeniu przed komputerem. Mam małą córeczkę, której poświęcam resztę dnia (ranek). Mąż mi pomaga, ale też ma dużo zajęć. Jak zorganizować sobie czas, by móc schudnąć i trzymać dietę? Mam 168 wzrostu i ważę około 68 kg, ciężko mi było wrócić do formy po porodzie. 3 lata temu ważyłam maksymalnie 64 kg. Teraz zostały mi rozstępy, brzuch i trochę tłuszczu.Proszę o poparcie i małą pomoc.

1 odpowiedzi
Katarzyna Haszek answered 11 miesięcy ago

Witam.

Skuteczna utrata masy ciała wymaga zmiany stylu życia i odżywiania. Jako dietetyk mogę dać Pani wskazówki i rady, jak postępować, jednak warto wiedzieć, że to Pani jest odpowiedzialna za powodzenie i skuteczność całego procesu utraty masy ciała. Jeśli brakuje Pani odpowiedniej motywacji - warto udać się do dietetyka po profesjonalną pomoc i wsparcie, bo właśnie to jest w zmianie nawyków żywieniowych najważniejsze.

Warto zacząć od drobnych zmian, aby nie zniechęcić się zbyt szybko oraz po to, aby organizm miał odpowiednio dużo czasu w przystosowaniu się do tych zmian. Na początku warto wiedzieć, jak należy jeść, a dopiero potem, co należy jeść. Powinniśmy jeść regularnie, co około 3 godziny, do 4-5 małych objętościowo posiłków dziennie. W ten sposób zapewnimy stały dopływ energii do naszego organizmu, która zostanie wykorzystana, a nie przekształcona w tkankę tłuszczową, jak to się dzieje, gdy zjadamy 3 wielkie posiłki w ciągu dnia. Nie należy jeść przed telewizorem, podczas czytania książki czy magazynu, podczas jazdy samochodem, itp. – świadome jedzenie jest najważniejszą zasadą skutecznej utraty masy ciała. Gdy nie myślimy o jedzeniu i robimy to mimochodem, często jemy znacznie większe porcje bardziej kalorycznego jedzenia. Posiłek należy jeść przy stole, zjeść tyle, ile mieliśmy zamiar i wstać od stołu. Należy jeść wolno, dzięki temu szybciej będziemy czuli się nasyceni. Trzeba też pamiętać o regularnej aktywności fizycznej – 3 razy w tygodniu po około 1 godzinę, np. spacery z córką. Posiłki do pracy warto przygotować wcześniej w domu, a nie chodzić do bufetu czy do automatu z przekąskami. Powinna Pani także dbać o to, aby każdy posiłek był pełnowartościowy – nie jeść słodyczy czy tłustych przekąsek zawierających puste kalorie. Jeść w pracy sałatki z dodatkiem kurczaka/sera koziego/awokado, z orzechami i łyżeczką oleju - są sycące i bardzo zdrowe, kanapki z chleba pełnoziarnistego z dodatkiem wędliny drobiowej czy domowej, pieczonej porcji mięsa, serkiem wiejskim czy pastą rybną. Do każdego posiłku warto dodawać warzywa – wypełniają żołądek i przyspieszają przemianę materii. Na przekąski proszę wybierać owoce, orzechy – w rozsądnych porcjach. Ostatni posiłek natomiast jeść na około 3 godziny przed snem, a nie przed 18. Warto tak zorganizować dzień, aby posiłki jeść codziennie o podobnych porach. Można robić porcje na 2 dni i tylko podgrzewać. Proszę poszukać prostych i zdrowych przepisów i mieć taki zestaw zawsze pod ręką.