Co zrobić, żeby przytyć?

Kategoria: Dieta i odżywianieCo zrobić, żeby przytyć?
Chuda, 20 lat asked 11 miesięcy ago

Mam problem, nie mogę przytyć. Mam 20 lat, ważę 44 kg, mam 162 cm wzrostu. Nie choruję na nic, miałam robione badania na tarczycę i jestem zdrowa. Jedyne, co mam, to częste bóle głowy (migrena). Jem normalnie, śniadanie, obiad dwudaniowy, kolacja + jakiś batonik, fast food w czasie dnia. Kiedy staram się jeść więcej, jestem napompowana, a po jakimś czasie łapie mnie grypa żołądkowa, bo mam strasznie delikatny żołądek. Co i jak jeść, żeby przytyć? Czy jedzenie o regularnych godzinach pomaga?

1 odpowiedzi
Katarzyna Haszek answered 11 miesięcy ago

Witam serdecznie,

Twoje BMI wynosi 16,8, co oznacza wychudzenie. Należy jak najszybciej zadbać o to, aby Twoja masa ciała się zwiększyła - 7 kg to minimum, aby Twój wskaźnik masy ciała BMI był w normie. Zwiększanie masy ciała polega na zwiększeniu bilansu energii, co oznacza skomponowanie diety w taki sposób, aby wartość energetyczna dostarczana do organizmu była większa, niż wydatkowana podczas całodobowych zajęć.

Trzeba robić to z umiarem. Mianowicie, należy włączyć do swojej diety kaloryczne, ale jednocześnie wartościowe przekąski, tj. orzechy, mogą to być także suszone owoce oraz pestki dyni czy słonecznika. Proponuję zwiększyć spożycie pełnoziarnistego pieczywa oraz makaronu, a także gruboziarnistych kasz, tłustych ryb, czy pełnowartościowego białka - chude mięso, drób, produkty mleczne. Jadać 5 posiłków w ciągu dnia, najlepiej o stałych porach.

Proponuję przyjrzeć się swojemu stylowi życia, ponieważ istnieją czynniki niesprzyjające przybieraniu na wadze, tj. częsty stres czy używki, takie jak nikotyna i kofeina zaliczane do tzw. stymulatorów metabolizmu. Przy diecie na przytycie trzeba koniecznie pamiętać o odpowiednim poziomie aktywności fizycznej. Większa dawka ruchu zapewni właściwy przyrost masy mięśniowej i zgrabną sylwetkę, zamiast odkładania się nowych kilogramów w postaci zbędnego tłuszczu. Przy dobrze dobranej diecie, pierwsze zauważalne efekty powinny być po około miesiącu. Jeżeli własne działania w tym zakresie okażą się niewystarczające, proponuję spotkać się z dietetykiem i wspólnie ułożyć plan żywieniowy.